اکوآرک

نمای کرتین وال در گذر زمان

اجرای نمای کرتین وال به اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم میلادی باز می گردد. از زمانی که Shreve, Lamb & Harmon  نمای کرتن وال آلومینیومی را برای ساختمان با طراحی خلاقانه امپایراستیت در سال 1929 طراحی کردند این گونه از اجرای نمای بیرونی ساختمان، کمک زیادی به سازندگان در انتخاب نحوه اجرای نمای ساختمان نموده است. شاهد این مطلب ساختمان های بزرگ با کارکرد نشانه شهری است که تاکنون با نمای کرتین وال ساخته شده است از جمله آن ها موارد زیر می باشد:

 

پیترو بلوشی با طراحی ساختمان سلامت در لهستان,

اسکیدمور ، اوئینگ و مریل  – SOM   با طراحی ساختمان  Lever

  میس ونده رو و فیلیپ جانسون با طراحی ساختمان سیگرام

لودویک میس ونده رو – معمار آلمانی-آمریکایی، ( ۱۸۸۶ – ۱۹۶۹)

اجرای نمای کرتن وال در ساختمان های مذکور موجب گردید تا معماران و طراحان در سرتاسر دنیا نسبت به کاربرد ها و قابلیت های منحصر به فرد صنعت کرتن وال برای حل موضوعات پیچیده طراحی و چالش های لاینحل مهندسی آگاه شوند.

در حالی که متریال های متنوعی برای ساخت و اجرای نمای کرتین وال می توانند مورد استفاده قرار گیرند قابلیت بی همتای آلومینیوم که امکان ایجاد فرم ها و اشکال پیچیده مقاطع و پروفیل های گوناگون را با تفاوت های جزئی میلیمتری ایجاد می نماید ؛ را به عنوان پرکاربردترین متریال انتخابی ساخت و اجرای سیستم های متعدد کرتین وال مطرح نموده است. در واقع این ویژگی شکل پذیری آلومینیوم مربوط به قابلیت اکستروژن با قالب های از پیش طراحی شده است که می تواند آن را به شکل های دلخواه طراحان معماری و طراحان جزییات اجرایی درآورد.

بدون هیچ تعارفی باید ذکر شود که امروزه هزاران نوع مختلف از پروفیل های منحصر به فرد که هر کدام قابلیت اجرای تعداد زیادی خواسته زیبایی شناسانه و سازه ای مشخص را دارند در دسترس طراحان است از سیستم های نمای کرتین وال  ساخته شده آماده گرفته تا هر نوع سیستم دلخواه سفارشی.

امروزه اجرای نمای کرتن وال در حال تجربه دوره ای متفاوت از توسعه اعجاب آور و سریع خود است . باکس شیشه ای پیرامونی از یک احاطه کننده  صرفا خارجی در حال تبدیل شدن به یکی از ارکان اصلی ساختمان است که نقش محوری را در عملکرد نهایی ساختمان ایفا می نماید. از آن جا که سیستم کرتین وال نقش تثبیت شده ای در آب بندی صحیح و قطعی و تامین اهداف زیبایی شناسانه و فرمیک ظاهر کلی ساختمان دارد ؛ در دوره کنونی تقاضا برای به کارگیری فعال تر آن در مجموعه کلی سازه ساختمان افزایش یافته است.

نور طبیعی ، تهویه و گرما به طور تصاعدی توسط کاربران ساختمان قابل کنترل خواهد بود که جزئیات مربوط به طراحی نما و تنظیم دیتیل های آن را ضروری تر می نماید. این مسئله همزمان است با افزایش تقاضا برای هرچه بهتر شدن عایق حرارتی و کنترل تابش آفتاب که بر روی سیستم اجرای نمای کرتین وال و جزئیات نصب شیشه آن تاثیر می گذارد.

در حالی که تکنولوژی های نوین در بخش نمای ساختمان (همانند فتوولتائیک ها) در حال توسعه روز افزون هستند معماران در سرتاسر جهان همواره ارزیابی مجددی بر روی سیستم های کرتن وال دارند تا بتوانند تغییرات و پیشرفت های متنوع حاشیه ای مربوط به سیستم های مهندسی شده امروزی را بهتر تشخیص دهند ودر طراحی های خود به کار برند.

%
0
کیفیت اجرای کار
0
مشتریان راضی
0
پروژه های خارجی
0
پروژه های داخلی

کافیست با ما در تماس باشید !

تماس با ما

برای ارتباط با ما کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید.

خروج از نسخه موبایل