اکوآرک

نمای مدرن | قیمت طراحی و اجرای نما مدرن

نگاهی به چیستی نمای مدرن و ویژگی‌های آن

در معماری و ساختمان سازی، به قسمتی از ساختمان که از بیرون دیده می‌شود، نما گفته می‌شود. طراحی نما یکی از مهم‌ترین بخش‌های معماری هر ساختمان به شمار می‌آید؛ چرا که اولین تصویر و اولین قضاوتی که از معماری یک ساختمان در ذهن یک بیننده و مخاطب شکل می‌گیرد، از روی ظاهر بیرونی آن و در واقع از روی نماست. در تاریخ معماری و به خصوص معماری در ایران کهن نیز دیده شده است که نما جزو اولویت‌های اصلی هر طرحی بوده و به آن بهای زیادی اعطا می‌شده.

3 عامل اصلی انتخاب نوع سیستم طراحی و اجرای نما مدرن

بنا بر این گفته‌های فوق، برای طراحی هر نما به صورت مدرن، ابتدا بایستی به یک سری پرسش‌ها در مورد آن پاسخ دهیم که در این جا قصد داریم تا به تفضیل آن‌ها بپردازیم. اولین عاملی که در طراحی نمای ساختمان‌ های مدرن بایستی بدان توجه داشت منابع موجود است. یعنی این که بدانیم نحوه و میزان دسترسی سازندگان و مالکان به منابع مورد نیاز چگونه است. یا به عبارتی صریح‌تر وضع مالی پروژه چگونه است.گاهی اوقات طراح و آرشیتکت طرح بسیار پیشرو و مدرن و لاکچری برای متریال های نما پیش بینی می کند که به دلیل عدم اطلاع دقیق از بودجه کارفرما باعث می شود نه تنها متریال مربوطه اجرا نشود بلکه به دلیل وابستگی شدید فرم به متریال مربوطه در نهایت کانسپت های فرمی هم اجرا نمی شود و موارد زیادی از این دست مشاهده شده اند که کارفرما به دلیل عدم توجیه اقتصادی اجرای نمای مدرن به اجرای نماهای سنتی از قبیل نمای سیمان شسته اقدام نموده است. دومین عامل، توجه به نوع کاربری ساختمان و یا فضای مورد نظر است. این که ساختمانی استفاده‌ای مسکونی، اداری، آموزشی و یا مواردی دیگر خواهد داشت، در تصمیم‌گیری برای ویژگی‌های مختلف نمای مورد نظر مؤثر است. سومین عوامل و نکاتی که باید به آن توجه داشت، توجه به اصول زیباسازی شهری و مد نظر قرار دادن و هماهنگ‌سازی نمای ساختمان‌ های یک شهر یا روستا با یکدیگر است. در واقع در کنار این که یک ساختمان بایستی زیبایی ظاهری کاملی داشته باشد، نباید هماهنگی و زیبایی معماری کلی یک شهر و یا روستا را به هم بزند.

پس از بررسی این عوامل، بایستی به بررسی عوامل جغرافیایی منطقه مانند آب و هوا، وزش باد و نحوه‌ی تابش آفتاب بر ساختمان توجه داشت. با در نظر گرفتن و بررسی این عوامل، و با بهره‌گیری از آخرین فناوری‌ها و یافته‌های علمی موجود، می‌توان یک نمای کاملاً مدرن طراحی و اجرا کرد.

شرکت اکوآرک به عنوان شرکت با سابقه و با توان بالای فنی و مهندسی و مشاوره نمای مدرن آمادگی ارائه خدمات مهندسی و اجرای نمای مدرن را برای کارفرمایان مشاوران و سازندگان محترم دارد.

خروج از نسخه موبایل