اکوآرک

نمای دوپوسته شیشه ای چه ویژگی هایی دارد؟

نمای دوپوسته و کاربرد و وِیژگی های شیشه در این نوع نما کیفیت های خاصی به اجرای نمای دوپوسته می بخشد که در این مقاله مختصری درباره آن توضیح می دهیم.

زمان های طولانی است که  معماران و آرشیتکت ها از کارکرد پوسته خارجی ساختمان انتظاری دیگر را در سر می پرورانند. این انتظار آن است که  که دیوار ساختمان بتواند مثل پوست طبیعی عمل کند هنوز راه زیادی تا دستیابی به این امر وجود دارد.  اما پیشرفتهای سال های اخیر در زمینه نماهای دو پوسته گام مهمی برای دستیابی به پوسته با شرایط خاص برای ساختمان محسوب می شود. این گونه ساختمان ها به هیچ وجه کاملا به اقلیم سازی دست ساز انسان برای ایجاد بالاترین سطح از آسایش در محیط داخلی وابسته نیستند بلکه در جهت کشف راه حل هایی برای استفاده از انرژی های طبیعی وبه خصوص با بهره گیری از پوستهای با کارایی بالا برای ارضا نیازهای بهره برداران گام برمی دارند برای تحقق این اندیشه شبیه سازیهای متعددی برای مطالعه رفتار طبیعی باد و نور انجام می گیرد تا اطمینان حاصل شود که ساختمان قادر به بیشترین میزان بهره مندی از  کاربرد مناسب تهویه و نور خواهدبود .

یکی از موسسات تحقیقاتی اروپا در حدود 15 سال پیش از این سیستم نمای دو پوسته را به شکل زیر تعریف کرده است.

با توجه به شکل نشان داده شده نمای دوپوسته  با دارا بودن حداقل دوپوسته بین فضای داخل ساختمان و محیط خارجی از سایر نماها متمایز می شود. در حد فاصل این دو پوسته مسیری برای جریان هوا تعبیه شده است . پوسته خارجی نما به طور کامل شیشه ای می باشد که معمولاً از شیشه سخت تهیه می گردد . پوسته داخلی اغلب به طور کاملاً شیشه ای نیست و شیشه بکار رفته در آن از نوع عایق است. فضای خالی بین دو پوسته که به گپ تهویه شونده معروف است می تواند کاملاً به طور طبیعی یا به کمک فن و یا به صورت ترکیبی از این دو تهویه گردد.عرض فضای موجود در نمای دوپوسته بنا به عملکرد و کاربرد لازم میتواند از 20 سانتیمتر تا 2 متر پهنا داشته باشد. این پهنا به روشی که نما نگهداری می شود وابسته است. پنجره هایی در داخل نمای داخلی تعبیه می شود که ساکنین در هر طبقه می توانند جهت تهویه اتاق خود از آن استفاده نمایند. همچنین در فضای بین نمای دوپوسته غالباً از وسایل سایه انداز که به شکل کرکره های افقی بوده وعموماً به صورت اتوماتیک کار میکنند استفاده می شود. این سایه اندازها شدت نور ورودی به داخل ساختمان را کنترل کرده و انرژی تابشی خورشید را جذب یا منعکس میکنند.

نمای دو پوسته شیشه ای

امروزه استفاده از نماهای شیشه ای در بین معماران و طراحان اروپایی بسیار رایج شده است. در اقلیم های مختلف ساختمان های کاملاً شیشه ای نیاز به ابزاری (پرده) جهت سایه اندازی دارند.
ابزارهای سایه انداز بیرونی بسیار مؤثرتر از ابزار سایه انداز درونی هستند. اگرچه ابزارهای سایه انداز بیرونی به خاطر هزینه و مسائل مکانیکی و دلایل اکوستیکی زیاد مرسوم نیستند به همین دلیل از ابزار سایه اندازی که در داخل پوسته در یک شکاف تهویه شده قرار می گیرد، استفاده می شود. در حدود 30 سال یش از این ایده بازشو های  اقلیمی در نمای دوپوسته توسعه پیدا کرد. بیشترین پیشرفت اخیر مربوط به ایده façade Double skin   می باشد که در شکل زیر نشان داده شده است.

%
0
کیفیت اجرای کار
0
مشتریان راضی
0
پروژه های خارجی
0
پروژه های داخلی

کافیست با ما در تماس باشید !

تماس با ما

برای ارتباط با ما کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید.

خروج از نسخه موبایل