اکوآرک

نمای بیمارستان | طراحی و اجرای نمای بیمارستان

نمای بیمارستان و طراحی و اجرای آن نیاز به حساسیت بالایی از سوی طراحان و مجریان و کارفرمایان دارد. چرا که در شرایط بجرانی از قبیل زلزله و سیل و موارد دیگر یکی از ساختمان های اصلی که می بایستی مورد استفاده قرار گیرد و همچنان وضعیت خود را برای ارائه خدمات درمانی به آسیب دیدگان حفظ نماید بیمارستان است. بنابراین سطح تامین ایمنی در همه بخش های بیمارستان از جمله نمای ان می بایستی مورد توجه قرار گیرد. در سال های گذشته استفاده از نمای آلومینیوم کامپوزیت در نمای بیمارستان های بزرگ کشور رایج شده بود که پس از کاهش اقبال عمومی آلومینیوم کامپوزیت در صنعت ساختمان کشور ، استفاده از نمای سرامیک خشک برای بیمارستان های بزرگ کشور می تواند به عنوان گزینه مناسبی مد نظر قرار گیرد. به شرط آن که لوازم اجرایی آن به طور دقیق پیاده سازی گردد.

آشنایی با شرکت اکوآرک به عنوان مجری نما بیمارستان

شرکت اکوآرک به عنوان یکی از شرکت های مجری نمای خشک در اجرای نمای تعدادی از بیمارستان های کشور در نمای سرامیک خشک تامین کلیه مصالح و خدمات مهندسی زیرسازی این نوع از نما را بر عهده داشته است.به طور مثال در بیمارستان شرکت نفت واقع در ضلع جنوبی میدان آزادی تهران اجرای از سرامیک های پرسلانی در دو رنگ خاکستری و سفید توسط شرکت  اکوآرک انجام  گرفته است.از آن جا که در نمای بیمارستان به غیر از مسائل زیبایی شناسی ایمنی کار از اهمیت بیشتری برخودار می باشد برای اجرای زیرسازی نمای سرامیک خشک از سیستم LAVVAL IBERICA  اسپانیا در طراحی و ساخت قطعات استفاده گردید . به این ترتیب سطح ایمنی زیرسازی از سطح استاندارد نیز بالاتر در نظر گرفته شد چرا که این سیستم اسپانیایی اساسا برای سرامیک های خارجی با وزن تقریبی 30 تا 35 کیلوگرم طراحی شده است جال آن که سرامیک های پرسلانی موجود در صنعت ساختمان ایران حدود 25 کیلوگرم وزن دارند .

نحوه طراحی و اجرا نما بیمارستان با حفظ افزایش ایمنی

نقشه برداری با دوربین لیزری ، ریل های آلومینیومی با ضخامت و شکل مقطع استاندارد ، لاستیک های لرزه گیر قالب گیری شده مطابق با شیار های ریل آلومینیومی، کلیپس های استنلس استیل و رعایت جزییات اجرایی به شکل دقیق از مهم ترین عوامل بالابردن ایمنی نمای سرامیک خشک مورد استفاده در نمای بیمارستان هستند.

همچنین در اجرای نمای خشک این پروژه با سیستم نمای سرامیک ویزیبل یا کلیپسی به دلیل آن که سرامیک های موجود در بازار ایران قابلیت آب بندی دور پنچره ها و گوشه ها را ندارند از ورق آلومینیوم کامپوزیت به دلیل قابلیت شکل پذیری و هدایت جریان آب استفاده گردید که طراح پروژه رنگ نمای آلومینیوم کامپوزیت را به شکل تیره و متضاد با رنگ سرامیک ها در نظر گرفت و این موضوع تفاوت های بصری کلیت نما را به عنوان امتیازی برای دیده شدن هر چه بیشتر آن مطرح نموده است .

خروج از نسخه موبایل