اکوآرک

نصب خشک کاشی | اجرا و نصب نمای خشک کاشی

نصب خشک کاشی به این معنی است که برای نصب از ملات استفاده نمی شود. در این روش فاصله میان سرامیک ها 8-6 میلی متر در نظر گرفته می شود.

در فاصله بین درز سرامیک ها پروفیل عمودی آلومینیومی دیده می شود. پروفیل آلومینیومی را معمولا به رنگ سیاه در می آورند تا جذابیت بصری بیشتری داشته باشد.

وجود درز در بین سرامیک ها کمک می کند تا هوا پشت سرامیک ها جریان پیدا کند و مانع تقطیر شود وقتی تقطیری رخ ندهد بخار آب موجود در داخل ساختمان از طریق جریان هوا بین دیوارهای خارجی و پوسته نما از بین می رود و احتمال رشد قارچ و سفیدک روی ساختمان کاهش پیدا می کند.

البته قبل از استفاده ا سرامیک بهتر از روی دیوارهای خارجی از عایق های  حرارتی و رطوبتی استفاده گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نصب خشک و نمای خشک از طریق لینک به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

مزایای نصب خشک کاشی

یکی از مهمترین مزایای استفاده از روش نصب خشک کاشی، افزایش کارایی حرارتی نمای ساختمان است. در فصل های گرم سال، جریان هوا در پشت نمای ساختمان جریان داد  و این عمل جریان هوا را به سمت بالا هدایت می کند.

این عمل سبب می شود افزایش دمایی که در نتیجه تابش نور آفتاب در دیوارها رخ داد با این جریان هوا تخلیه و دما کاهش پیدا کند. در فصل زمستان و پاییز نیز استفاده از روش نصب خشک کاشی می تواند مانند یک عایق حرارتی از هدر رفتن گرما از طریق دیوارهای خارجی جلوگیری کند.

یکی از مزایای مهم استفاده از روش نصب خشک کاشی کاهش مدت زمان لازم برای نصب کاشی است. با این روش مدت زمان نصب تا 50 درصد کاهش پیدا می کند. این روش روش بسیار ساده و آسانی برای نصب کاشی است.

این روش اثر مثبتی نیز روی کاهش گازهای گلخانه ای دارد، از این جهت که این روش باعث کاهش هزینه های لازم برای گرمایش، سرمایش و تهویه ساختمان می شود.

از دیگر مزایای این روش مقاومت در برابر یخبندان، احتمال لک پذیری پایین، مقاومت در برابر خراشیدگی، نگهداری آسان و کم هزینه، تنوع در رنگ و ابعاد کاشی، ایجاد یک عایق صوتی در ساختمان، کاهش احتمال ترک خوردن کاشی و سقوط آن، مقاومت در برابر مواد شیمیایی، عوامل جوی و نور فرا بنفش و کاهش وزن سازه و کاهش وزن ساختمان.

روش های نصب خشک کاشی

نصب نمایان: در این روش سیم های نصب در معرض دید هستند و با استفاده از این بست ها کاشی به نمای ساختمان متصل می شود.

روش نصب پنهان: در این روش از طریق ایجاد یک شیار در پشت کاشی، آن را به نمای ساختمان مهر متصل می کنند. سیستم شیاری و KEIL از روش های نصب پنهان محسوب می شوند.  در پشت هر کاشی چهار سوراخ ایجاد می گردد و در داخل سوراخ یک پیچ قرار می گیرد و روی پیچ یک کلیپس قرار داده می شود که با یک رانر افقی کلیپس را به نما ی ساختمان متصل می کنند.

خروج از نسخه موبایل