اکوآرک

بررسی قیمت نمای چوب ترمو وود

بررسی قیمت نمای چوب ترمو وود

دنیای امروز ما گره خورده است با متریال ها، رنگ ها و رویه های جدید. هر فردی برای طراحی و انتخاب محیط خود گزینه های زیادی را پیش رو دارد. این مساله در دنیای جذاب دکوراسیون و صنعت ساختمان سازی نیز بسیار مشهود است. معماران و طراحان برای طراحی منزل تان به شما پیشنهادهای زیادی می دهند. ما در اینجا قصد داریم با هم با نمای چوب ترمو وود که یک انتخاب هوشمندانه برای فضاهای مختلف ساختمان می باشد، بیشتر آشنا شویم و به بررسی قیمت نمای چوب ترموود می پردازیم. قبل از آن باید به ویژگی های این نوع نما اشار کنیم.
نمای چوب ترمو وود یک نمای زیبا و شکیل است که پایه اصلی آن چوب بوده. به گفته بسیاری از طراحان و معماران این نما به عنوان یک نمای مدرن محسوب می شود، اما در بسیاری از موارد نمای چوب در معماری ایرانی اسلامی مورد استفاده قرار گرفته است.

ویژگی های نمای چوبی ساختمان ترمو وود:


نمای چوبی ساختمان ترمو وود نوعی از نمای داخلی و خارجی می باشد که چوب به وسیله مکانیزم های ویژه ای حرارت زیاد دیده و دارای مقاومت و ماندگاری بیشتری می شود. برای تولید ترمو وود از مواد شیمیایی خاصی استفاده نمی شود و همین مساله باعث می شود که کمتر به محیط زیست آسیب وارد شود. برای تولید این محصول از دو درخت زبان گنجشک و درخت کاج استفاده می شود. در زیر برای آشنایی بیشتر به ویژگی های نمای چوب ترمو وود می پردازیم:
دارای طول عمر بالا می باشند.
رطوب چوب ترمو وود ثابت می باشد.
فاقد مواد شیمیایی می باشد و از این رو در دسته محصولات دوستدار محیط زیست محسوب می شود.
دارای وزن سبکی می باشد.
به عنوان عایق حرارتی محسوب می گردد.
دارای ابعاد ثابت می باشد.
الوارها به مرور زمان تغییری نمی کند.
مقاوم در برابر پوسیدگی می باشد.
از لحاظ بصری بسیار زیبا و چشم نواز بوده.
رنگ های الوار ثابت می باشد.

چوب ترمو وود در نمای داخلی و بیرونی استفاده می شود.

تاثیرات اشعه UV و تغییرات محیط زیست بر نمای ترمو وود:

نمای چوب ترمو وود ساختمان به علت قرار گیری در فضای باز با اشعه مستقیم UV در ارتباط هستند که این اشعه در صورت تابش مستقیم باعث خرابی ترمو وودها می شود. سازندگان ترمو وود برای جلوگیری از این مشکل از رنگ های مخصوصی استفاده می کنند که دارای پیگمنت های ضد اشعه UV می باشند. البته باید گفت زمانی که هر نوع چوبی به مدت طولانی در مقابل آفتاب قرار می گیرد، دچار رنگ پریدگی می شود که باید هر چند مدت با رنگ آمیزی مجدد به حفظ و زیبایی ترمو وودها کمک کرد.
از نکات ویژه ای که باعث می شود طراحان و معماران استفاده از ترمو وودها را مورد توجه قرار دهند، وزن سبک آن ها می باشد که استفاده از این محصول در نما باعث کاهش وزن کلی ساختمان می شود. وزن سبک ساختمان در مقابل بلاهای طبیعی مانند: زلزله آسیب کمتری به محیط وارد می کند که نمای چوب ترمو وود این خاصیت را دارد.

ترمو وود در نمای داخلی و خارجی استفاده می شود.

فروش چوب نمای ترمو وود و بررسی قیمت آن:


ترمو وود در واقع در فنلاند تولید می شود و استانداردهای ترمو وود از طریق این کشور ایجاد می گردد. اما در کشورهای دیگر مانند آلمان و کانادا نیز در سطح گسترده تولید می شود. چوب اصلی این متریال از دو طریق نرم چوب ها و سخت چوب ها به دست می آید که باید توجه کرد که ترمو وود در کجا مورد استفاده قرار می گیرد و بعد چوب مدنظر را انتخاب نمود.
در ایران نیز خرید و فروش چوب نمای ترمو وود به صورت حضوری و آنلاین صورت می گیرد. البته در خرید و فروش ترمو وود باید در نظر گرفت که چوب های فنلاندی گرید A و چوب کیفیت پایین تر برخوردار است که قیمت این محصولات با توجه به نوسانات روز ارز و دلار در حال تغییر است و باید به طور آنلاین استعلام گرفت. اما به طور کلی باید گفت نمای ترمو وود به خاطر طول عمر بالا و زیبایی بصری از هزینه نسبتا بیشتری برخوردار است.

در خصوص قیمت نمای چوب ترموود با توجه به وارداتی بودن این محصول از کشور های شمالی اروپا و چین و ترکیه قیمت های متفاوتی مشاده می گردد که از حدود قیمت متر مربعی 1200000 تومان به بالا به نسبت نوع رنگ و بافت آن و این که از کشور فنلاند باشد و یا ترکیه ای باشد قیمت های متفاوتی دارد.

 

خروج از نسخه موبایل