اکوآرک

بررسی قیمت نمای جی آر سی در ایران

بررسی قیمت نمای جی آر سی در ایران

نمای جی آر سی یا جی اف آر سی یک متریال مهندسی است که از ترکیب بتن مسلح به الیاف شیشه تشکیل شده است و باتوجه به درصد مواد تشکیل دهنده دارای خاصیت های مختلفی می باشد. جی آر سی دارای به علت داشتن بتن دارای خاصیت مقاومتی بالا می باشد، اما در مقایسه با بتن معمولی از فرسایش کمتری در مقابل شرایط جوی برخوردار است و در مقابل انجماد مقاومت زیادی دارد. جی آر سی برای اولین بار در ایران در سال 1940 تولید شد. قیمت نمای جی آر سی به مواردی زیادی وابسته است که در اینجا به این موارد می پردازیم.

قیمت نهایی نمای جی آر سی به موارد مختلفی بستگی دارد.

قیمت نمای جی آر سی

قیمت نمای جی آر سی به سه بخش تقسیم می شود:1-قیمت هر متر مربع از پانل مصرفی 2-قیمت قوطی و فلز مصرفی 3- اجرت نصب نما
قیمت پانل با توجه به ضخامت، طرح و ابعاد پنل از متری سیصد هزار تومان تا متری یک میلیون تومان می باشد.
قیمت قوطی و فلز مصرفی با توجه به فاصله طبقات، نوع طرح و حجم پروژه از متری پنجاه هزار تومان تا متری صد و پنجاه هزار تومان می باشد.
اجرت نصب نمای جی آر سی از متری هشتاد هزار تومان تا متری دویست هزار تومان می باشد.
در نتیجه قیمت نمای جی آر سی در هر مترمربع همراه با نصب در بازه ی قیمتی چهارصد و پنجاه هزار تومان تا یک میلیون و پانصد هزار تومان می باشد.

جی آر سی مخصوص نما چیست؟


جی آر سی مخصوص نما یک نما مدرن می باشد که دارای سیستم اجرای خشک می باشد. در این نما نیاز به سازه ای به عنوان زیرسازی داریم که بر روی ساختمان اصلی نما نصب می شود و بعد از آن سازه ها به روش هایی از قبیل: فریم سازی، پیچ ومهره و اتصال جوشی بر روی سازه اصلی نصب می گردد. در زیر باهم به برخی از ویژگی های جی آر سی مخصوص می پردازیم.
جی آر سی عایق مخصوص صوت و حرارت می باشد.
جی آر سی قابلیت بازیافت دارد و دوستدار محیط زیست می باشد و به همین دلیل دارای طرفداران زیادی در بین طراحان و معماران می باشد.
به مرور زمان از کیفیت داخلی و ظاهرشان کاسته نمی شود.
سبک بودن و کم بودن وزن از مزایای این متریال می باشد.
تنوع داشتن در طرح و رنگ
دارای مقاومت کششی بالاتر در مقابل بتن می باشد.
سرعت بالا در نصب و تولید جی آر سی
ثبات ظاهری و کیفیت بالا از مشخصات اصلی جی آر اس می باشد.
جی آر سی در کشورهای مختلف با نام های تجاری مختلف شناخته می شود.

نمای جی آر سی بسیار زیبا و دارای طرح های متنوعی می باشد.

مشخصات فنی جی آر سی


هر تایل از جی آر سی در ابعاد 60*60 در بازار موجود می باشد.وزن هر تایل 7.9 کیلوگرم می باشد و وزن هر کیلوگرم 21.8 کیلوگرم می باشد و تعداد تایلی که در هر متر مربع قرار می گیرد 2.77عدد می باشد. نصاب با توجه به ابعاد سازه تعداد تایل های مورد نیاز را برای ساختمان تهیه می کند و به یکی از روش های ذکر شده، تایل ها را به ساختمان نصب می کند.

استحکام و ماندگاری در جی آر سی

با ترکیب شیشه الیاف شیشه در تایل ها مقاومت هر قطعه تا دو برابر در برابر ترک خوردگی بیشتر می شود. این تایل ها در مقابل ضربه 3تا4 برابر بیشتر می شود. همچنین با ترکیب الیاف شیشه ای 5 تا 12درصد قدرت خمش بیشتر می شود و 15 تا 40 درصد خاصیت خستگی تایل ها را بیشتر می کند. پس میتوان گفت: ترکیب الیاف شیشه به مقاومت در برابر ترک خوردگی، ضربه ، خمش و خستگی کمک شایانی می کند.در نهایت باید گفت، طبق تحقیقات آزمایشگاهی صورت گرفته به عنوان مثال: تایلی با ضخامت ده میلی متر طی 60سال عمر طبق شرایط جوی مختلف تنها یک میلی متر از ضخامت آن کاسته می شود.

خروج از نسخه موبایل