اکوآرک

بررسی قیمت نمای بتن اکسپوز

بررسی قیمت نمای بتن اکسپوز

بتن اکسپوز یا به عبارتی بتن نما پنل های پیش ساخته ای است که در نمای ساختمان و کف ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. تولید بتن به سهولت و با کیفیت بالایی صورت می گیرد و به همین علت در صنعت ساختمان بسیار پر طرفدار است. عمر بالا و مقاومت عالی در شرایط جوی از دیگر مزایای بتن اکسپوز می باشد. در اینجا ما قصد داریم برای آشنایی بیشتر با این محصول به بررسی قیمت نمای بتن اکسپوز بپردازیم.

نمای ساختمان بتن اکسپوز

بتن اکسپوز به عنوان یک نمای مدرن و متفاوت برای نمای ساختمان شناخته می شود. در نمای ساختمان یکی از مهم ترین مسائل طول عمر و ماندگاری زیاد می باشد که نمای بتن اکسپوز این نیاز را برای طراحان و معماران را برآورده می کند. نمای ساختمان بتن اکسپوز از لحاظ زیبایی نیز بسیار چشم نواز می باشد و از آن می توان در فضاهای مختلف استفاده کرد. نصب نمای بتن اکسپوز نیاز به تجربه و مهارت کافی دارد.

ویژگی های نمای ساختمان بتن اکسپوز:

قابلیت سفارش در ابعاد مختلف را دارد.
از این بتن میتوان در دیوار و کف استفاده کرد.
در محیط صنعتی و آزمایشگاهی تولید می شود و عوامل فاسد کننده از آن حذف می گردد.
بتن اکسپوز دارای سطحی نیمه صیقلی و براق می باشد.
نمای اکسپوز به علت داشتن رنگ سرد و خنثی دارای قابلیت هماهنگ شدن با رنگ های گرم و متریال های دیگر مثل چوب می باشد. قیمت نمای بتن اکسپوز با توجه به کیفیت و نحوه ساخت تغییر می کند.

نمای بتن اکسپوز دارای خاصیت هماهنگی با بقیه متریال ها را دارد.

انواع نمای بتن اکسپوز


در واقع می توان گفت تفاوت نمای بتن اکسپوز در ویژگی ها و روش های نصب با یکدیگر متفاوت است. بتن اکسپوز به دو روش نصب می گردد.:1-نصب به روش درجا 2- نصب به روش پیش ساخته
در روش بتن اکسپوز درجا قالب هایی بر روی نما قرار می گیرد و بعد از آن بتن داخل قالب ها ریخته می شود. این روش در مقایسه با روش پیش ساخته دارای هزینه بیشتری می باشد و وزن بیشتری دارد و کیفیت قالب ها باهم متفاوت است.
در روش بتن از پیش ساخته تایل در کارخانه به صورت ابعاد کنترل شده و در شرایط یکسان ساخته می شود. بتن از پیش ساخته به روش اتصال تر و خشک ساخته می شود. وزن این نوع بتن ها کتر و ضخامت آنها نیز در مقابل بتن های درجا کمتر می باشد. پس می توان گفت قیمت نمای بتن اکسپوز در نمونه های درجا بیشتر از نمونه های پیش ساخته می باشد.
روش های نصب بتن اکسپوز
بتن اکسپوز به دو روش اتصال تر و اتصال خشک ساخته می شود.

اتصال خشک:


در این روش نیاز به یک سازه ی فلزی می باشد که به اصطلاح به آن شاسی کشی کردن می گویند و به روش ، جوش، کلیپس های مخصوص و پیچ و رول پلاک بتن به ساختمان نصب می گردد.اتصال تر:
در این روش بتن از طریق چسب های نصب کاشی(چسب دو جزئی) و یا ملات ماسه و سیمان به ساختمان نصب می گردد. این روش از نصب بسیار زیبا بوده و مقاومت کششی و فشاری بالایی را برای بتن ایجاد می کند.
در اجرای بتن اکسپوز باید توجه کرد که :
قالب بتن سالم و نو باشد.
قالب های مورد استفاده تراز و شاغول باشند.
قالب ها از درزبندی مناسب برخوردار باشند.
برای روغن کاری قالب از روغن مناسب استفاده شود.
قالب ها به صورت مناسب توسط رامکا و بولت مهر شوند.

بتن اکسپوز برای نمای داخلی نیز، مناسب می باشد.

روش های ساخت بتن اکسپوز:

بتن به روش های قالبی و بالارونده(مرحله ای) ساخته می شود. در روش قالبی قبل از هر کاری بتن قالب بتن تهیه می شود و فشار وارد شده توسط بتن به قالب ها توسط مهندسین بررسی می گردد. همچنین در این روش از تیرهای نگهدارنده استفاده می شود. در روش بالا رونده تهیه بتن به صورت پلکانی می باشد.

خروج از نسخه موبایل