اکوآرک

بررسی طراحی نما،تاییدیه نما،کمیته نمای منطقه 1 2 3

بررسی طراحی نما،تاییدیه نما،کمیته نمای منطقه 1 2 3

با توجه به اینکه شهرداری برای صدور جواز، ارائه طرح نما را اجباری کرده است. قبل از اجرای نما ارائه طرح ها به شهرداری ها اجباری بوده و باید تاییده ها دریافت شود. طبق قوانین موجود در صورت تایید نشدن نما و اجرای نما جواز پایان کار برای سازندگان صادر نمی گردد. در این مقاله قصد داریم به طراحی نما، تاییدیه نما،کمیته نمای منطقه 1 2 3 بپردازیم.

بازدید اولیه ی ملک توسط کارشناسان شهرداری


در ابتدا کارشناس شهرداری برای بازدید به ملک مورد نظر مراجعه کرده و از نمای ملک و تا سه پلاک مجاور ملک عکاس تهیه می شود. در این بازدید شرایط ملک و محله مورد بررسی قرار می گیرد. در این قسمت نماهای ساختمان های مجاور مهم بوده و شاخص های مانند معماری بومی و محلی از اولویت برخوردار است. علاوه بر این اگر بنای مطرحی در محله یا کوچه واقع گردیده است، باید نمای جدید نیز با این ساختمان هماهنگ باشند. طراحی نما، تاییدیه نما،کمیته نمای منطقه 1 2 3 نیاز به تخصص ویژه در این قسمت دارد.

مراحل اصلی طراحی نما و اخذ تاییدیه

در ابتدا زمان تحویل و مبلغ طراحی توسط طراحان تایید می گردد.

سپس طراحی نما توسط نرم افزارهای دوبعدی و سه بعدی مانند اتوکد و تری دی مکس صورت می گیرد.
در قسمت بعدی طرح ها توسط مالک بررسی می گردد و در صورت نیاز اصلاحات مورد نظر مالک رفع می گردد.
مرحله اصلی در اخذ تاییدیه تهیه آلبوم کمیته نما می باشد. آلبوم کمیته نما دارای فرمت خاصی می باشد و این آلبوم که توسط شهرداری منطقه تهیه می شود تقریبا در هر منطقه متفاوت است. این آلبوم شامل موارد زیر می باشد:
صفحه ی اصلی شامل مشخصات ملک و طراح می باشد.
تصاویر موجود از وضعیت ملک و همسایه ها
نقشه های اتو کد
نقشه های تری دی مکس
جانمایی تصاویر در بین منازل همسایه توسط نرم افزار فتوشاپ
نقشه کامل اندازه گذاری، پلان و جزئیات نما
برگزاری جلسه در کمیته نما با حضور طراح و اخذ تاییدیه ها
طراحی نما، تاییدیه نما،کمیته نمای منطقه 1 2 3 شامل تمام موارد بالا می باشد.

طراحی نما دارای دامنه گسترده ای می باشد.

نمای هوشمند یا نمای پایدار


نمای هوشمند و یا نمای پایدار به نمایی گفته می شود که در ارتباط با شرایط محیطی می باشد. این نما در سال های اخیر به وجود آمده و به عنوان نمای دینامیک نیز شناخته می شود. نمای هر ساختمان به عنوان قیمت بیرونی ساختمان در تعامل با محیط می باشد، پس نقش مهمی در صرفه جویی و اتلاف انرژی دارد. در واقع می توان گفت نمای هوشمند نوعی از نماست که در مقابل با تغییرات محیط و شرایط جوی واکنش نشان می دهد.

نمای هوشمند دینامیک امروزه دارای طرفداران زیادی می باشد.

آشنایی با نحوه ی عملکرد نمای هوشمند

فعالیت نمای هوشمند دز زمان تابش مستقیم نور خورشید صورت می گیرد. پایه اصلی نمای هوشمند دیسکی از پارچه است که از جنس آلیاژ تیتانیوم نیکل شکل گرفته است. این آلیاژ ها در گرما شکل اصلی خود را دارند ولی دمای خنک باعث خمیده شدن این آلیاژها می شوند و با تابش گرما دوباره ثبات می رسند همین امر باعث می شود که دسک های پارچه ای بسته شوند و از عبور نور خورشید جلوگیری می شود و برعکس زمانی که هوا ابریست دیسک ها باز شده و شکل اولیه خود را می گیرند و در نتیجه موجب شفاف شدن نما می شود. نمای هوشمند در طراحی نما، تاییدیه نما،کمیته نمای منطقه 1 2 3 نمای هوشمند مورد بررسی قرار گرفته.

اهداف نمای هوشمند چیست؟


نمای هوشمند باعث داشتن تهویه طبیعی از طریق پوسته ساختمان
از تابش مستقیم نور خورشید در تابستان جلوگیری می شود.
کاهش هزینه های سرمایش در فصل زمستان
ایجاد فضای گرم و وارد کردن گرما به داخل
در واقع می توان گفت که سیو کردن انرژی و استفاده از انرژی پاک یکی از اهداف اصلی نمای هوشمند می باشد و باید توجه کرد که هوشمند سازی ساختمان ها باید با توجه به اثرات ساختمان بر محیط صورت گیرد.

خروج از نسخه موبایل