اکوآرک

بررسی سیستم های اجرای فایبر سمنت

بررسی سیستم های اجرای فایبر سمنت

فایبر سمنت صنعتی جدید در ساختمان سازی محسوب می شود که شامل صفحات سیمانی می باشد. این صفحات سیمانی ترکیبی از سیلیس، الیاف و سیمان پرتلند می باشند. فرآوری صورت گرفته بر روی این صفحات هواخشک می باشد و بعد از آن از دستگاه اتوکلاو در آن استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم به سیستم های اجرای فایبر سمنت و معایب و مزایای آن بپردازیم. پس با ما همراه شوید تا بیشتر با این موضوع آشنا شویم.

آشنایی با فایبر سمنت


همانطور که گفتیم فایبر سمنت ها از الیاف ساخته می شوند و به سه دسته ی :سمنت برد سلولزی، فایبر سمنت برد و کلسیم سیلیکاتی تقسیم می شود. این محصول برای ساختمان هایی که سازه بتنی و فلزی دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. از مهترین مواردی که برای ساخت آن از فایبر سمنت استفاده می شود، می توان به: ساخت دیوار داخلی، پوشش های دکوراتیو، سقف کاذبف اجرای نما و پارتیشن استفاده می شود. سیستم های اجرای فایبر سمنت نیاز به مهارت و تخصص دارد.

فایبر سمنت یک متریال زیبا برای اجرای فایبر سمنت می باشد.

سیستم های اجرای فایبر سمنت


فایبر سمنت برد برای نصب در نما نیاز به سازه ی فلزی دارد که به وسیله پیچ فایبر سمنت به ساختمان متصل می گردد. یکی از نکات مهم در سیستم های اجرای فایبر سمنت نیاز توجه به نحوه آب بندی و رعایت کردن درزهای انبساط می باشد. الیاف سلولزی به کار رفته در فایبر سمنت ها خاصیت جذب آب را دارند که برای رفع این مشکل در پشت پنل از سیلر و روی پنل هم با رنگ و پرایمر پوشانده می شود. در واقع می توان گفت برای اجرای فایبر سمنت نیاز به شاسی کشی فلزی و اجرای پروفیل زیرسازی گالوانیزه می باشد. پروفیل های فایبر سمنت نو در شکل های M، A و Vشکل ارائه می شود.

سیستم های اجرای فایبر سمنت


مزایای سیستم های اجرای فایبر سمنت
تنوع در رنگ و طرح در فایبر سمنت بسیار است.
وزن این محصول بسیار کم می باشد که در واقع تنها 10 میلی متر به نما اضافه می کند.
فایبر سمنت به عنوان محصولی ضد حریق شناخته می شود و در مقابل آتش دارای مقاومت می باشد.
با ایجاد یک لایه نانو بر روی فایبر سمنت می توان از کثیف شدن آن جلوگیری کرد.
سمنت برد ها راه حلی برای عدم نفوذ حشرات می باشند.
فایبر سمنت یک اجرای تمیز و بدون گرد و خاک را به مشتری تحویل می دهد.
اجرای آن بسیار سریع و راحت می باشد.
فایبر سمنت ها به خاطر عدم آسیب رساندن به محیط زیست در بین طراحان و معماران بسیار پرطرفدار می باشد.
نگهداری از فایبر سمنت ها بسیار راحت می باشد.
فایبر سمنت ها دارای خاصیت خم پذیری، سوراخ کردن و برش پدیری می باشد.

فایبر سمنت ها بسیار زیبا و شکیل می باشند.

تولید فایبر سمنت ها در ایران

فایبر سمنت ها خوشبختانه در ایران تولید می شوند و به همین خاطر از قیمت نهایی کمتری برخوردار است و برای نصب به تعداد کارگران بیشتری نیاز دارد که این به هزینه های نصب این محصول اضافه می کند. فایبر سمنت ها به صورت حضوری و مجازی در بازار ایران فروخته می شوند.

برش سیستم های اجرای فایبر سمنت نو

برش های فایبر سمنت نو باید کاملا دقیق و بدون ایراد باشد. این صفحه ها اغلب بر روی میز برش، برش داده می شوند و در صورت نبودن میز برش از اره های نجاری دیسکی استفاده می شود.

این اره ها به علت پرتابل بودن یک مزیت ویژه محسوب می شود و در صورت نیاز به راحتی می توان صفحه ها را در محل پروژه برش داد. برای برش صفحه های فایبر سمنت نو نباید از دستگاه سنگ فرز استفاده کرد. تیغه های گرانیت برای این برش این صفحه ها مناسب می باشد و نباید از تیغه ای با متریال دیگر برای برش استفاده کرد. تیغه های گرانیت برش هایی قائم و کاملا عمود ارائه می دهند.

خروج از نسخه موبایل