اکوآرک

طراحی نورپردازی نمای شب ساختمان با استرچ متال

استرچ متال | طراحی نورپردازی نمای شب

استرچ متال به عنوان یکی از متریال های مدرن جهت پوشش نهایی در نمای دوپوسته قابلیت نورپردازی در شب را برای ساختمان فراهم می آورد . در خیلی از موارد در نورپردازی ساختمان ها به خصوص ساختمان های تجاری هدف از نورپردازی تنها ایجاد روشنایی برای ساختمان و محیط پیرامون آن نیست بلکه هدف طراح ایجاد جذابیت های بصری و جلوه گری برای ساختمان است به همین دلیل استفاده ازنورپردازی با هدف ایجاد طرحواره هایی خاص و یکپارچه برای طراحی نمای ساختمان منطقی تر به نظر می رسد.

در واقع هدف از ایجاد این طرحواره ها دادن شخصیتی منخصر به فرد و هویتی بارز برای ساختمان است و صرفا روشنایی و نورپردازی در این پروژه ها مدنظر نمی باشد.  پدیده نورپردازی ساختمان با حرکت رو به جلو و با سرعتی شگفت انگیز با بهره گیری از تکنولوژی های روز صنعت الکترونیک در تلاش است تا طرح واره هایی منطبق با الگوهای ذهنی معماران را ارائه نماید تا ضمن چشمگیر بودن مقاصد زیبایی شناسانه انسان را برآورده سازد.

حال تصور کنید صنعت نورپردازی ساختمان متریالی سه بعدی به نام استرچ متال در اختیار داشته باشد که با خلل و فرج و بر آمدگی ها و تورفتگی های خاص خود امکان هویدا شدن ، گم شدن و محو شدن نور را فراهم آورد . همانطور که متخصصین طراحی نورپردازی ساختمان می گویند در نورپردازی ساختمان اصلا لازم نیست تمام سطح نمای ساختمان روشن و نورانی شود. در واقع می بایستی نقاط و یا مناطقی را به عنوان منطقه شاخص نورپردازی در نظر گرفت.این یک بازی با نور است که پوشش نهایی استرچ متال جذابیت های آن را به شکل تصاعدی افزایش داده است . قابلیت های بصری استرچ متال در جهت های مختلف امکان فوران و یا محوشدگی را برای نور فراهم می آورد که این ترکیب با طرح های خلاقانه معمارانه  می تواند مخاطبین زیادی را به طرف ساختمان جلب نماید.

%
0
کیفیت اجرای کار
0
مشتریان راضی
0
پروژه های خارجی
0
پروژه های داخلی

کافیست با ما در تماس باشید !

تماس با ما

برای ارتباط با ما کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید.

خروج از نسخه موبایل