اکوآرک

اجرای استرچ متال داخل لوور های پوسته دوم نما

برنامه ریزی شهری که در آن ساختمان مرکز رسانه های سنتپول  به یک نیاز اساسی منطقه که همان تعریف یک مرکز شهری جدید برای شهر بوده است پاسخ می دهد. در این زمینه، فضاهای  عمومی که معماران طراحی کردند، منظره این ساختمان را با فرم های به خصوصی، در راستای خوانایی هر چه بیشتر، از جاده تامارینز به منظره عالی پیرامونی اش گسترش می دهد. تکمیل یک مرکز رسانه ای در مرکز شهر به ساختار این منطقه پیرامونی امکان باز آفرینی  مجدد هویت شهری اش را می دهد. در واقع یک امتداد شهری برای این منطقه است که تاکنون فقط به عنوان حاشیه شهر شناخته می شد.

همزیستی مناسب این ساختمان عمومی با فضاهای شهری پیرامونی اش به نیاز به یک هویت قوی برای این ساختمان عمومی در جزیره پاسخ می دهد. این مرکز رسانه ای باید از طریق اطلاعات و آموزش، و همچنین یک نمایش بصری از طریق منظر معماری خود، یک مرجع فرهنگی باشد. ساخت یک ساختمان عمومی، بر اساس کاربری آن، هم زیستی یک ساختمان با زمینه  است. در اینجا در منطقه سنت پل، با وجود پتانسیل  آن در کشیدگی از دامنه کوه به ساحل، جذابیت های بصری محیط و ساختمان نیز باید افزایش یابد. مرکز رسانه های سنت پل به منظور بهره گیری از این کیفیت کشیدگی مناظر در شش سطح طراحی می شود. این مرکز ورودی شهر را با عملکرد قوی شهری و معماری خود تعریف می کند.

طراحان پروژه می گویند ما یک مکعب با ضلع 34 متری را طراحی کردیم که نشان دهنده تراکم پروژه است. طراحی نمای این پروژه از یک تعلق خاطر و تعهد نسبت به آن چه در درون و محتوای  این ساختمان جاری است الهام می گیرند که همزمان  فرم های پرزنت کننده  های کلاسیک و مدرن محتوای ساختمان را در بر داشته باشند . کتاب هایی که صفحات آن ها پاره و یا تا شده اند، مجلات یا دیسک ها، باقی مانده نقشه های قدیمی، توده عکس ها و  تصاویر، طبقه بندی هارد دیسک های لایه بندی شده. تمام این انباشتگی ها که اطلاعات را نگه می دارند، اسرارهایی را که انتظار می رود کشف می شود، نگهداری می کنند. این واژگان یک زیبایی شناسی قوی و شگفت انگیز، مفهوم یک نشانه بصری را افزایش می دهد و در عین حال یکنواختی شی “کتاب” را نشان می دهد: تاثیر بصری نما یک توده از برگه های نامنظم کتاب است. این ها در واقع لوورهای تیغه ای شکل جلوی پنجره ها  به صورت موازی که در نقاطی فرم موجی شکل پیدا می کنند و متحرک می باشند به طوری که در ساعات مختلف روز بر اساس زاویه تابش آفتاب تغییر زاویه می دهند

در این کتاب بعضی از صفحات مانند ” پلک چشم ها” باز می شوند تا فضا هایی را ایجاد کنند که ساختمان را تشکیل می دهند: لابی مرکز رسانه ها، باغ، و چندین تراس که در سطوح بالا جانمایی می شوند، برخی از این بازشدگی ها در نمای ساختمان منظره های چشم انداز اقیانوس هند را برای کاربر  مهیا می کند. به عنوان صفحات تصاویر کتاب، در طراحی سقف ساختمان سطوحی ایجاد شده اند  که تصاویر آن ها توسط Michal Batory  ( طراح مهاجر لهستانی كه در پاریس ساكن است) ایجاد گردیده است که موضوع این تصاویر بیشتر در مورد رسانه ها و میراث Reunion. متون قدیمی، تصویر و طرح های ترکیبی می باشند که به ایجاد یک حال هوای فرهنگی در مجموعه منجر شود .

فضای داخلی گرم می شود،جایی که در فضای سفید یکپارچه سقف ها پر از رنگ هاو تصاویر متنوع می شوند . سطوح آزاد بیش از 270 درجه به چشم انداز وسیع باز می شود و با استفاده از تیغه های لووری متحرک کنترل حرارت برای ایجاد آسایش کاربران انجام می شود، یک فضای سرشار از نور که طبیعت به داخل آن راه یافته است، برداشتن مرز های بین داخل و خارج، برای یکی شدن ساختمان  و لنداسکیپ. این باعث می شود صحنه های شگفت انگیز به وجود آید. یک باغ رنگارنگ از این تزیینات ارگانیک، اطراف ساختمان و ورود به فضای داخلی . درختان بلند یک سایه صاف و محافظ را ارائه می دهد.

استفاده از صفحات استرچ متال که نقش لوور نما را بازی می کنند . در واقع استرچ متال به صورت نوار های ممتدی قاب شده است تنها از دو طرف که قابلیت شفافیت آن هم برای نور پردازی شب بسیار مناسب بوده است و هم در طول روز علاوه بر جلوگیری از عبور نور از نمای شیشه ای به داخل به همراه بازشدگی هایی که در فرم کلی لوور ها ایجاد شده است جلوی دید بصری کاربران فضای داخلی را نمی گیرد.

خروج از نسخه موبایل